HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. június 4., csütörtök

Vörösboros tarhonyaleves zöldségesen, baconszalonnával és csípős parasztkolbásszal

Vörösboros tarhonyaleves zöldségesen, baconszalonnával és csípős parasztkolbásszal


A tarhonyaleves szerintem egy magyar unikum, bár hiába kerestem, nem találtam erre igazolást. Amennyire én tudom, ez egy régi magyar paraszt, illetve pásztorétel. Mindenesetre én az utazásaim során nem találkoztam vele más országokban. Én - függetlenül attól, hogy unikum vagy sem -  szeretem. S most egy különösen gazdag változatát készítettem el, mely nem csak finom, de laktató is..

Hozzávalók:



  • 5 dkg darabolt bacon
  • 15 dkg csípős parasztkolbász
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 szál újhagyma zöldjével
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyemgyökér
  • 1 db kicsi zeller
  • 1 db krumpli
  • 1 db paprika
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 3 db chili
  • 2 db paradicsom
  • 0,5 csokor petrezselyem
  • 2 db gulyásleves kocka
  • őrölt csípős pirospaprika
  • őrölt fekete bors
  • 10 dkg tarhonya
  • 1 l víz
  • 1 dl vörösbor

  • Elkészítés:

    A vöröshagymát és fokhagymát darabolom, az újhagymát felvágom, a zöldjét félreteszem. A zöldségeket tetszés szerint feldarabolom. A kolbászt szeletelem.

    Egy fazékban a szalonnát megpirítom, rádobom a hagymákat, majd a tarhonyát. Amikor a tarhonya egy kicsit megpirult, jöhetnek a zöldségek. Rövid párolás után felöntöm vízzel, fűszerezem, belemorzsolom a leveskockát. 15 perc elteltével beleteszem a kolbászt is, és tovább főzöm. Amikor már csak nem minden puha, beleöntöm a bort, s rászórom az újhagyma zöldjét és az aprított petrezselymet.

    Tálaláskor merek a tányérba levest, s rakok rá egy chilit



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése