HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. február 20., péntek

III. Budapesti Halfesztivál

III. Budapesti Halfesztivál



A Recept Város meghívott a halfesztiválra, melynek ők a fő média védnökei, s egy halászlét ajánlott fel február 21-ére, délután 2 órára nekem, valamint a családomnak 5 főig, aminek én nagyon örültem. Bár rögtön jeleztem a részvételi szándékomat a kérdőív kitöltésével, a visszaigazolás eddig még nem érkezett meg.

No de, sebaj. Tegnap a nyitás napján kimentem a Vajdahunyadvárhoz, s megtekintettem a fesztiválon résztvevők kínálatát. A szokásos kirakodó vásár mellett jónéhány bódé, sátor kínált mindenféle gasztronómiai finomságot. Volt ott rétes, kürtős kalács, cukorka, forralt bor, pálinka, bor, kézműves sör, fűszer, tea, kávé, s természetesen halételek. Halászlé, sült keszeg, busa, ponty, harcsa, süllő, hekk, pangasius, harcsapaprikás, kagyló, homár, szusi, stb. Biztos kihagytam még egy pár ételt.

Az árak elég borsósak voltak, bár mintegy 30 helyen - Torkos Csütörtök lévén - 50 %-os engedményt adtak egyes ételekre. Egy halászlé (kis adag, kevés hallal, belsőség nélkül) kb. 1.950 Ft, süllő  1190 Ft/10 dkg. Egy átlagos süllő 60-70 dkg-os volt, s csak egész halat adtak. Így egy hal 7.000-8500 Ft. A  kenyérért, s a süllő esetében a körítésért, savanyúságért még külön kellett fizetni. Egy szelet  kenyérért 200-300 Ft is felszámítanak, ami azért már rablás (Az Auchenben 1 kg kenyeret 123 Ft-ért adnak, egy zsemle 12 Ft.). Egy jobb étteremben, kellemes környezetben, asztal mellett (nem papírtálcán, műanyag edényben) olcsóbban is elfogyaszthatom ezt az ételt. A Siposban pl. 95 Ft/dkg áron szervírozzák a süllőt. Kétszemélyes Sipos haltál vegyes körettel és tartármártással (Rántott ponty, Fokhagymás harcsaszelet roston, Harcsa diós bundában, Fogas Orly módra) 5690 Ft. A kenyérért nem kell külön fizetni. S mindez zene mellett.

A halászlé 1950 Ft, egy merőkanál lé, egy kis darab hallal 1.950 Ft, kenyér nélkül. A Siposban Pontyhalászlé csészében 1190 Ft, Sipos Halászlé 0,5 l 1.590 Ft.

Én végül is egy halas lepényt (harcsa, tejföl, zöldségek) ettem.  A teljes ár 2.000 Ft. Mivel Torkos csütörtök volt, s ezt az ételt -50 % mellett akciózták, a netről letöltött kuponnal csak 1.000 Ft-t kellett fizetni érte.  Bár ennél én jobbat tudok készíteni, ráadásul jóval olcsóbban, de ezzel letudtam a mai ebédemet, s nem csak nézelődtem, hanem ettem is valamit..

Fotókat sajnos nem tudtam készíteni, mert a fényképezőgépem, mióta a feleségem kezelésbe vette, nem mobilképes (az elemek rögzítő fedele eltörött, ezért fényképezéskor kézzel kell fogni), kénytelen leszek új kamerát venni. A telefonommal akartam néhány felvételt készíteni, de gondatlan voltam, azt hittem feltöltött állapotban van, s útközben jelezte, hogy rövidesen lemerül.

Szóval, ez a fesztivállátogatás nem volt teljesen sikeres. De ez is ki lett pipálva. Ha egyszer már gasztroblogger vagyok, megnéztem.

Azért nem tudtam megállni, s küldtem egy e-mailt a Recept város-nak. Kíváncsi vagyok, mit válaszolnak.

P.S. Nagyon gyorsan reagáltak, s közölték, hogy még ma küldik az igazolást. De azért megorroltam. Ezért a két szóért:

" Mi holnap (szombaton) leszünk kint, ahol egy finom halászlére szeretnénk meghívni.
Reméljük eltetszik jönni és személyesen is megismerhetem Endre Bácsit! :-)"  Meg is írtam nekik, hogy köszönöm a meghívót, de azért megorroltam. Természetesen kimegyek, szép időben egy kellemes séta jól fog esni, s remélem a halászlé is finom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése