HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. november 23., vasárnap

Kacsás kása farhátból

Kacsás kása farhátból

Márton nap tájékán ludas kását akartam főzni, de nem jött össze.

Nos kacsafarhátból - a csirkefarhát mintájára - készült jó zöldségesen és fűszeresen egy húsleves, amit aztán cérnametélttel fogyasztottam el. Isteni volt.

A húsából rizzsel - ha van ludas kása - akkor kell lennie kacsás kásának is, készült egy finom étel. Ez lett belőle: kacsás kása, ami egy pépszerű étel. Ezért senki ne várja, hogy ez egy szép szemcsés étel legyen.

Hozzávalók :
  • 2 db főtt kacsafarhát
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyem-
    gyökér
  • 0,5 fej karalábé
  • 0,5 fej kicsi zeller
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 3 db chili
  • 1 db paradicsom
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db krumpli
  • zellerlevél
  • petrezselyemlevél
  • egész fekete bors 
  • 1 db zöldségleves kocka
  • őrölt fekete bors
  • 1 bögre rizs 
  • kacsazsír
  • pekándió
  •  
P.S.  Ha fel akarjuk turbózni tehetünk hozzá zöldborsót, sárgarépát, így nem csak finomabb, de színesebb is lesz.

Elkészítés:


A rizst beáztatom.

A  levest megfőzöm, majd a húst kiveszem, lefejtem, a zöldségeket aprítom.

A rizst a zöldségekkel megfőzöm, hozzákeverem a húst, kevés kacsazsírral, fűszerezem.

Tálaláskor szedek a tányérra kacsás kását, díszítem chilivel és petrezselyemzölddel.



P.S. Miután megírtam a blogbejegyzésem, körülnéztem a neten. Ráakadtam kedves blogtársam, Mari (Szeretek főzni) receptjére. El kell ismernem, ő "nemesebb" anyagból - nyakból - főzött,  a zöldborsó is sokat dobott az ételen. My compliment! 

5 megjegyzés:

  1. Endre, nem okoskodásból hanem tapasztalatból írom és abszolút jót akarva: úgy sokkal ízesebb-zamatosabb, ha először is megfőzöd az egészet sok zöldséggel levesnek, majd a rizst rizotto-szerűen, tehát egy hagymát apróra vágva megdinsztelsz kacsazsíron, erre rászórod az összes mosott rizst, majd mindig egy merőkanálnyi forró húslevessel felöntöd, de a következő merőkanálnyi adagot csak akkor hozzá, ha az előzőt már felitta, állandóan kevergetve, le ne égjen, egészen addig míg a rizs teljesen megpuhul és nem tocsog a lében, egy darabka vajat dobsz rá és lefedve állni hagyod, addig leszűröd a maradék levest, a zöldségeket, meg a húsokat előkészíted, darabolod, lebőrözöd stb, kifőzöd a levesbetétet, majd ekkor kevered a rizshez a húst és zöldségdarabokat és jól összekevered.
    A levest természetesen a betéttel előtte eszed.
    Ha egyszer így elkészíted meglátod sokkal jobb, sokkal finomabb, ízesebb, krémesebb az egész.
    Én imádom, nem tudok eleget enni belőle, ugyanilyen finom egyaránt liba ill. kacsaaprólékból.
    Fontos !!!: Pulykával, csirkével soha NE csináld, mert azok nem ízes húsú szárnyasok.
    Csirkével csak akkor, ha beteg vagy és valami könnyűre vágysz, csak akkor jó:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó!
      Valószínűleg nem olvastad el elég figyelmesen a bejegyzéseimet. Én pontosan így jártam el. Először megfőztem a levest, majd ebből kiindulva készítem el a húslevest cérnametélttel, majd a kacsás kását. Az utóbbinál én nem rizottót akartam főzni, hanem kását, ezért nem az általad javasolt megoldást választottam. Erre egyébként utaltam is, hogy ez kása és nem rizottó, ami egy pépszerű étel. Amit Te leírtál, az egy nagyon finom rizottó.

      Törlés
    2. ...ha sokáig főzöd a rizottót az is kása lesz, de elnézést kérek, hogy egy általam bevált tippet próbáltam átadni, ami szerintem nagyon finom, de nem kell megfogadni természetesen. Bocs.

      Törlés
    3. Anikó!
      Az az érzésem, hogy megsértődtél. Pedig eszem ágában sem volt megbántani. A rizottót én is úgy főzöm, mint Te.
      Ha még egyszer figyelmesen elolvasod ezt a bejegyzést, valamint a következőt, a Húsleves kacsafarhátból... címűt, akkor láthatod, hogy én is levesből indultam ki.
      Csakhogy itt a rizst külön megfőztem vízben,míg a rizottónál a rizst a húsleves gyakori adagolásával főzzük, ahogy Te is nagyon helyesen írtad

      Törlés
  2. Endre nem sértődtem meg, dehogy. Igazad van, mindenki úgy főzi, ahogy ő szeretné, én csak egy tippet szerettem volna adni, hogy én szerintem jobb a rizst rizottosan főzni, mert szerintem ízesebb lesz a végeredmény. Csak ennyi lett volna mindössze, de tényleg nincs értelme többet beszélni róla.

    VálaszTörlés