HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. június 19., csütörtök

Zöld pesto reteklevélből, újhagymából, paprikából és bazsalikomból

Zöld pesto reteklevélből, újhagymából, paprikából és bazsalikomból

A feleségem vett egy csokor fehér retket. A levelét ki akarta dobni. Mondtam neki, hogy inkább adja nekem, majd pesto lesz belőle.. Az volt a válasza, hogy a retek kérge nem ehető. Azt válaszoltam, hogy ez nem kéreg, hanem levél, s igen is ehető. Én nmár számtalan alkalommal főztem belőle levest, vagy készítettem pestot, s nagyon finom. S hogy ehető, arra a bizonyíték, hogy - nagy bánatára - még mindig itt vagyok.

 Hozzávalók :
  • 1 csokor fehér retek levele
  • 1 csokor újhagyma zöldje
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 40 db bazsalikom levél
  • 2 db csípős hegyes paprika
  • 4 db chilipaprika
  • 10 szál petrezselyem
  • őrölt fekete bors
  • őrölt oregano
  • őrölt csípős piros paprika
  • 4 db dió
  • 6 db kesudió
  • 1 ek tökmag
  • olívaolaj
Elkészítés:

A magokat (dió, kesudió, tökmag) megpörkölöm, a zöldeket  és a fokhagymát aprítom. Valamennyi hozzávalót - több lépcsőben - beleteszem egy keverő edénybe, s botmixerrel pépesítem, majd belekanalazom egy zárható edénybe,  a tetejére még öntök olívaolajat, s irány a hűtőszekrény.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése