HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. június 12., csütörtök

Hummusz toasttal

Hummusz toasttal

A hummusz az arabok, de főleg a marokkóiak kedvenc étele. A hummusz, vagy humusz csicseriborsót jelent. (Humusz-bi-tahin) Fogyasztják előételként, köretként, vagy csak magában főételként. Ma én is így tettem. Észak-Afrikában, a Közel-Keleten jártamban én is gyakran fogyasztottam. Bevallom őszintén, amikor először találkoztam vele Szíriában, fogalmam sem volt, hogy mit eszem. Természetesen - mint minden ételnek -ennek is számos variációja létezik. Jöjjön most az én verzióm:

 Hozzávalók:
  • 25 dkg csicseriborsó
  • 1 ek szezámmag
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 5 db chilipaprika
  • 0,5 citrom
  • 2 szál petrezselyem
  • 1 db paradicsom.
  • őrölt fekete bors
  • római kömény
  • olívaolaj
  • víz
Elkészítés:

A csicseriborsót beáztatom, 2 napra a hűtőbe teszem. (A csicseriborsó még a babnál is nehezebben, adja meg magát, sokáig kell főzni.)  Ezzel a hosszú áztatással lehet valamit rövidíteni a főzési időn.)

A főzés napján felteszem a csicserit főni. Közben a szezámmagot egy kicsit megpörkölöm. A fokhagymát, chilit aprítom.

Amikor  a csicseriborsó már puha, egy keverőtálba teszem  Hozzáadom a szezámmagot, a petrezselymet, a fűszereket, öntök bele olívaolajat, s egy keveset a főzővízből. Egy botmixerrel pépesítem

A pépet átteszem egy másik tálba, s belekavarom a fokhagymát és chilit.




A fotózás után a kockára vágott paradicsomot, s a dekorációs chilit is hozzávágtam. is hozzákevertem, majd pakoltam bőségesen a pirított toastokra, melyekre előzőleg olívaolajat locsoltam. Autentikusabb lett volna pitával fogyasztani, van is a hűtőben, de nem akartam most ezzel babrálni. Majd legközelebb.


Mentatea illik mellé, de én vörösbort ittam hozzá. Remélem  Allah megbocsát. Allah u akhbar!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése