HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. július 8., hétfő

Fokhagymás, petrezselymes fusili sült sonkával, reszelt sajttal

Fokhagymás, petrezselymes fusili sült sonkával, reszelt sajttal 

Az egyszerűbb változatban csak fokhagyma és petrezselyem van a tésztán, s némi paradicsom. Igazi vega étel. Én azonban húsevő vagyok, s a sajtot is szeretem.

 Hozzávalók :
  • 1/2 zacskó (25 dkg) fusili
  • 2 szelet pizzasonka
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 marék petrezselyem
  • olívaolaj
  • tej
  • őrölt fekete bors
  • kakukkfű
  • oregano
  • chili paprika
  • paradicsom
  • száraz sajt
Elkészítés:

A tésztát sós vízben al dente megfőzöm.

A  fokhagymát aprítom, a sonkát kockára vágom,  egy serpenyőben olajon megpirítom a sonkát és a fokhagymát. Közben a petrezselymet durván aprítom, .a paradicsomot nyolcadolom. A serpenyőben lévőket fűszerezem, öntök rá egy kevés tejet.

Amikor a tészta megfőtt, átszedem a serpenyőbe,  rászórom a petrezselymet, az aprított chilit, összekeverem.

Tálalok. A tányérra szedek a tésztából, szórok még rá petrezselymet, teszek rá chilipaprikát,  rárakom a paradicsomot, reszelek rá sajtot.



P.S. A recept bekerült a Hírkereső Heti Gasztro Top-jába:
5. - Fokhagymás-petrezselymes fusilli sült sonkával

2 megjegyzés:

  1. Nagyon meghoztad a hangulatomat egy ilyen tésztához. Nekem sonka nem is kellene rá, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. A sonka persze elhagyható, de - legalább is nekem - így finomabb.

      Törlés