HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. július 12., péntek

Eltérő étkezési etikettek

Eltérő étkezési etikettek


Forrás: http://www.5percangol.hu

A világot járva én is találkoztam érdekes szokásokkal, ezért felkeltette érdeklődésemet az alábbi cikk, melyet a

oldalán találtam. Meg kell mondanom, hogy ennyire kiélezve nem volt a dolog., ahogy a cikkíró ezt leírja. Lehet, hogy azért, mert én többnyire olyan partnerekkel találkoztam, akik rendszeresen érintkeztek külföldiekkel, s így "elnézőbbek" voltak a külföldiekkel, ha azok nem tartották be a helyi etikettet.

De, hogy a németeknél illendő böfögni, nos, ezt egyenesen cáfolom. Mind hivatalosan, mind magánemberként elég sűrűn megfordultam Németországban, egy jó ideig a német BASF mágneses divíziójának voltam a magyarországi igazgatója. Ebből kifolyólag számos alkalommal voltam üzleti ebéden, vacsorán. Soha senki nem böfögött az asztalnál.

A jobb kézzel evés ezzel szemben Iránban is szokás, mivel a bal kezüket másra használják, ezért az étkezésnél tisztátalan. .

24 meghökkentő etikett a világból!

Ahány ország, annyi szokás - így van ez az étkezési etikett terén is, amely egyes helyeken bizony igen meglepő lehet számunkra. Jobb vele tisztában lenni, életmentő lehet...

Saját hazánk étkezési etikettjét illetően természetesen jól tájékozottak vagyunk - nem így azonban más nemzetek szokásait illetően. Japán étkezési etikett például, hogy míg ők értékelik a jóleső étel „visszaköszönő” hangjait, nálunk megbotránkozást kelt, ha valaki böfög az asztalnál. Persze, a többség elnéző a külföldiekkel szemben, akik nem tudnak minden helyi szokásról, de nem árt jól tájékozottnak lennünk, ha elutazunk valahová: náluk mit vár el az étkezési etikett?

A teljes cikk -->  itt olvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése