HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. augusztus 14., vasárnap

Feleségem bablevese

Feleségem bablevese

Ahogy előző bejegyzésemnél megjegyzésként írtam, beszereztem a következő bableveshez a hozzávalókat. Nos, ember tervez, feleség végez. A lányunk hazajött Grazból egy hosszú hétvégére. Hétfőn van Mariahimmelfahrt (Mária mennybemenetele), ami Ausztriában, lévén katolikus ország, ünnep. Mivel a lányunk szereti a csülkös bablevest, a feleségem egyszerűen kommunizálta a csülköt, a már kifejtett babot és a tejfölt is.

Ez még rendben is lenne, csakhogy nem hallgatott rám. Mondtam neki, hogy áztassuk be a csülköt, és főzzük elő. Szerinte ez felesleges, és én hülyeséget beszélek.

Nos, ma feltette a csülköt főni, együtt a  fejtett babbal és zöldségekkel. Amikor a zöldségek már megfőttek, a csülök még mindig kemény volt,  legnagyobb csodálkozására. Kénytelen volt a csülköt kivenni, s külön tovább főzni.

Egyetlen pozitívuma, hogy ő készített csipetkét is a leveshez. A leves végül is ehetőre sikeredett, de nekem  nem volt elég fűszeres, főleg a csípős paprika hiányzott belőle, a vörös borról nem is beszélve.

5 megjegyzés:

  1. Nos, ember tervez, a feleségem végez.
    Vehetek újabb adagot. A lányunk hazajött Grazból egy hosszú hétvégére. A nejem elkommunizálta a babot, a csülköt és a tejfölt is, mivel a lányunk szereti a csülkös bablevest. Ez még rendben is lenne, de mindketten leszúrtak, hogy sós a csülök. Mivel a multinál, ahol vásárolni szoktam, csak ez az egyféle csülök volt, a Pápai hús terméke, nagy választékom nem volt. Mellesleg, a kész étel egyáltalán nem volt sós.

    VálaszTörlés
  2. Te ilyen konyhafőnök tipus vagy? Feleséged már nem is főzhet a konyhában? A lányod véleményére kíváncsi lennék hogy most ízlett az anyukája főztje vagy nem? Szerintem igen !:-)

    VálaszTörlés
  3. A lányzónak valószínűleg ízlett a leves, mivel ő nem igen szereti a csípős ételeket.
    Mellesleg nálunk fordítva van a dolog, ha a nejem főz, én nem tehetem be a lábam a konyhába. Sőt, ha nem is főz, de itthon van, akkor is gond van, hogy már megint büdöset csinálok.
    Persze amikor ő főz este pl. spenótfőzeléket (kedvence) fokhagymával, vagy a kutyának csirkefarhátot, hogy az egész házban érezni a szagot, az normális.

    VálaszTörlés
  4. Az a szerencse, hogy a csípősséget lehet utólag is fokozni, a bort meg meg lehet inni utána :)
    Nálunk senkit nem zavar, ha "ételszag" van a lakásban. Sőt! Mindenki úgy gondolja, addig jó, amíg ételszag van, mert addig kaja is van :)!

    VálaszTörlés