HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. augusztus 11., csütörtök

Amikor az étel táncol, s kimászik a tányérból

Amikor az étel táncol és kimászik a tányérból

Szeretem a tengeri herkentyűket, de amit YouTube-on találtam, az nekem is bizarr.

Japán éttermek specialitása a táncoló tintahal. A tintahalak fejét levágják, s eltávolítják a testét is, csak a karjait hagyják meg. Ezt a tányér közepére helyezik (egyébként guszta tálalásban), majd az asztalon a vendég szójaszósszal meglocsolja, mire a tintahal karjai "táncolni" kezdenek, s az étel végül még a tányérból is kimászik. (A szójaszósz ingerlőleg hat az idegekre, ezért mozdul meg a halott állat, akárcsak a békacomb.)

Jó étvágyat! お楽しみください! (O tanoshimi kudasai!)







1 megjegyzés:

  1. Ez számomra nem étvágygerjesztő, hanem ijesztő és undorító.Én egyébként semmilyen tengeri herkenytyűt,jobban hangzóan "tenger gyümölcseit" nem kóstóltam, de nem is fogok, mert ha van valami ami teljesen távol esik az ízvilágomtól, akkor ezek azok.(rák, kagyló, bizonyos halak, béka stb.)

    VálaszTörlés