HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. december 1., csütörtök

Kelkáposzta főzelék lókolbásszal, tejföllel

Kelkáposzta főzelék lókolbásszal, tejföllel


A kelkáposzta egészséges, s nem csak a frankfurti levesbe, vagy rakott kelként készíthető el. Gyermekkoromban főzelékként is gyakran ettem, bár nem nagyon kedveltem. A köménymagot - főleg az üres köménymagleves miatt - kifejezetten utáltam. Ma időnként szívesen megeszem. Most éppen lókolbásszal - amit viszont kedveltem, s gyakran ettem pályakezdő koromban, s most több mint 50 év után újra felfedeztem - prezentálom.

Hozzávalók:

  • 1 db kisebb fej kelkáposzta
  • 2 db burgonya
  • 2 gerezd fokhagyma 
  • napraforgóolaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • köménymag
  • 5 dkg lókolbász
  • 2 kanál tejföl

Elkészítés:

A kelkáposztát alapos mosás után felszeletelem, a krumplit megpucolom, kocára vágom.

Az egészet beteszem egy fazékba, felengedem vízzel, sóval, borssal fűszerezem, s kb. 30 percig főzöm.

Közben megsütöm a kolbászt, félreteszem. Majd elkészítem a rántást. Egy serpenyőben forró olajon megdinsztelem az aprított fokhagymát, hozzáadom a  lisztet, s állandó keverés mellett világosbarnára pirítom. Leveszem a tűzhelyről, megszórom köménymaggal és a pirospaprikával, s feleresztem vízzel.   Beleöntöm a levesbe, összekeverem, felforralom.

Tálaláskor szedek egy mélytányérba főzeléket, kanalazok rá tejfölt, s szórok rá kolbászt. Barna kenyérrel fogyasztom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése