HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. május 3., vasárnap

Erdélyi tárkonyos medvehagymás zöldségleves

Erdélyi tárkonyos medvehagymás zöldségleves


Az étel előzménye, hogy kb. 75 dkg-os csülköt főztem. A csülköt felöntöttem vízzel, tettem bele 1 db vöröshagymát félbevágva, 6 gerezd fokhagymát, 2 db babérlevelet, 3 db chili paprikát, 1 tk egész fekete borsot, s sóztam, borsoztam. Több mint 2 órát főztem lassú tűzön. Főtt csülök. Felhasználtam még a Főtt kolbász levét is.

Hozzávalók:

  • 1 liter füstölt csülök
    főzőleve
  • 2 dl kolbász főzőleve
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyem-
    gyökér
  • 0,5 db karalábé
  • 3 db zsenge karalábé levél
  • 1 db kicsi zeller
  • 3 ág zellerlevél
  • 1 db újhagyma zöldjével
  • 0,5 db póréhagyma
  • 0,5 csokor medvehagyma
  • 0,5 csokor petrezselyem
  • 1 db kicsi fejessaláta
  • 3 db nagy burgonya
  • 1 ek friss tárkonylevél
  • 1 csokor kapor
  • 2 db chili
  • őrölt fekete bors
  • morzsolt tárkony
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek liszt
  • 1 citrom
  • tárkonyos ecet
  • almaborecet
Elkészítés:

A zöldségeket megpucolom, felvágom.

A csülök és a kolbász  főzőlevébe - melyben már voltak a főzéshez használt zöldségek - beleteszem  a  zöldségeket. A chilit egészben.

Amikor a zöldségek megfőttek, behabarom a levest a tejföllel és a liszttel.

Facsarok bele citromot,  locsolok bele  ecetet

Tálaláskor merek a levesből, ráteszek 1 db chilit, s medvehagymavirággal díszítem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése