HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. július 5., szombat

Fehérboros, tejszínes gombakrémleves sajtos toast-tal

Fehérboros, tejszínes gombakrémleves sajtos toast-tal

Szeretem a gombát. Ezúttal egy krémlevest készítettem.  

Hozzávalók:
  • 25 dkg csiperkegomba
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 db chili
  • 5 szál petrezselyem
  • őrölt fekete bors
  • kakukkfű
  • 1 tk olívaolaj
  • 3 ek vaj
  • 1 dl tej
  • 1 dl fehérbor
  • 1 db zöldségleveskocka
  • 9 dl víz
  • 1 ek liszt.
  • 3 szelet toast
  • 1 kk extraszűz olívaolaj
  • 2 dkg trapista
Elkészítés:

Egy gombát felszeletelek, a többit  a hagymákkal együtt durván aprítom. Egy fazékban kevés olajon felolvasztom a vajat, ráteszem a hagymát, majd a gombát. Fűszerezem. 5 perc dinsztelés után a szeletelt gombákat kiveszem Ráöntöm a vizet, belemorzsolom a leveskockát. 15 perc elteltével beleöntöm a bort és a tejszínt. Egy botmixerrel pépesítem a levest. Beleszórom a lisztet, belevágom a chilit  Jól elkeverem, felrottyantotm.

Közben elkészítettem a pirítóst Meglocsoltam olívaolajjal, s reszeltem rá sajtot.

Tálalok. A levesre rakok szeletelt sült gombát és petrezselyemzöldet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése