HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. július 8., kedd

Currys csirkemell velesült paprikával, paradicsommal, valamint kurkumás, korianderes rizzsel és chilis avokádóval

Currys csirkemell velesült paprikával, paradicsommal, valamint kurkumás, korianderes rizzsel és chilis avokádóval

Indiai ízekre vágytam. Nekem bejött ez a curry.

Hozzávalók:

Csirkemell:
  • 0,5 csirkemell (b. 25 dkg)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • őrölt fekete bors
  • curry
  • olívaolaj
  • 1 db csípős hegyes zöld paprika
  • 1 db csípős hegyes piros paprika
  • 1 db csípős hegyes pirosodó paprika
  • 2 db paradicsom
Rizs:
  • 0,5 bögre rizs
  • 1 tk kurkuma
  • 2 szál koriander
Avokádószósz:
  • 0,5 db avokádó
  • citrom
  • őrölt fekete bors
  • 1 db chili paprika
  • olívaolaj
Elkészítés:

A csirkemellet sóztam, borsoztam, szórtam rá bőven curryport, vágtam rá fokhagymát, s meglocsoltam olívaolajjal, s betettem a hűtőbe 3 napra.

A főzés napja előtt a rizst beáztattam sós vízbe.

Majd  elkészítettem az avokádó pürét. Az avokádóra facsartam citromot,  fűszereztem, öntöttem hozzá kevés olívaolajat, villával összetörtem. Vágtam  rá chilit, összekevertem, s betettem a hűtőbe..


Másnap felteszem főni.A csirkemellet egy serpenyőben mindkét oldalán fehéredésig sütöm, melléteszem a paradicsomokat és a félbevágott paprikákat, fűszerezem, öntök rá kevés vizet, s alacsony fokozaton, lefedve párolom 45 percig. Félidőben megfordítom.

Közben a koriandert aprítottam. A rizshez kevertem a kurkumát és a koriandert.

Tálaláskor a sült mellet félbevágom, a tányérra helyezem az egyik darabot, formázok mellé rizskupacot, teszek mellé paradicsomot és paprikát, valamint avokádószószt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése