HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. augusztus 19., péntek

Borseprős sajttal töltött füge vele sült paradicsommal, zellerlevél és olívabogyó díszítéssel, magos császászárzsemlével

Borseprős sajttal töltött füge vele sült paradicsommal, zellerlevél és  olívabogyó díszítéssel, magos császárzsemlével

A feleségem kertjében rengeteg füge termett. Idén elhatározta, hogy fügebort készít. Bár Iránban én is készítettem füge, datolya és mazsolabort, amellett, hogy 5 hl szőlőborom is volt (nem azért, de a kolónia legjobbja az én borom volt), több mint 80 liter brandyt és pálinkát is főztem,  az volt a kívánsága, hogy a netről nézzek fügebor recepteket. Nos, le is mentettem neki 4 receptet (jobban járt volna, ha a borkészítést rám bízza). No mindegy, 4 db fügét sikerült megmentenem, ebből lett ez az étel.

Hozzávalók:

  • 4 db füge
  • 3 dkg borseprős érett sajt 
  • 1 db paradicsom
  • 2 tk olívaolaj
  • 4 szelet (kb 3 dkg) selyem sonka
  • 1 szál zellerlevél
  • 1 ek szeletelt olívabogyó 
Elkészítés:

A fügék szárvégét levágom, négybe hasítom (de nem végig), ebbe helyezem a sajt darabokat, melléteszem a paradicsomot,  locsolok rá kevés olívaolajat, s a sütőben 200 C fokon meggrillezem.

Egy tányérra teszem a zellerszálat, köré a göngyölt selyemsonkát, rá a fügéket, s szórok rá olívabogyókat. Sózom.

Melegen, császárzsemlével, vörösbor kíséretében fogyasztom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése