HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. május 29., vasárnap

Sült csirkecomb vajas fehérspárgával, koktélparadicsommal és petrezselymes újkrumplival

Sült csirkecomb vajas fehérspárgával, koktélparadicsommal és petrezselymes újkrumplival


A spárgával eredetileg más volt a szándékom, de kaptam akciósan egy szép csomag csirkecombot, ezért házasítottam a kettőt, amihez párosult még a koktélparadicsom és az újkrumpli, majd később csípős hegyes zöldpaprika és paradicsom.

Hozzávalók:


  • 3 db csirkecomb farrésszel (kb 1 kg )   
  • 1 csomag fehér spárga
  • 9 db koktélparadicsom
  • 9 db újkrumpli
  • 3 ág rozmaring
  • 6 szál kakukkfű
  • 3 szál petrezselyem
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • 1 kk cukor
  • olívaolaj
  • 1 ek vaj
  • 2 db paradicsom
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 2 db chili 
  • majonéz

  • Elkészítés:

    A csirkét megmosom (újabban azt olvasni egyre több helyen, hogy nem szabad a csirkehúst megmosni, de én  továbbra is a mosás híve vagyok). Mindenhol beszórom a fűszerekkel, s meglocsolom az olajjal. Egy dobozban berakom a hűtőbe.

    Másnap a spárgák fás végét levágom, megpucolom. Sós-cukros vízben előfőzöm.

    Az újkrumplikat megkapirgálom, alaposan megmosom, előfőzöm.

    Egy nagy serpenyőben vajon a spárgákat megsütöm, félreteszem. Majd a krumplikat is megsütöm, sózom, borsozom, megszórom a durvára vágott petrezselyemmel. Ezt is félreteszem.

    Most a csirkecombokat veszem elő, mindkét oldalukra magas hőfokon egy kérget sütök, majd öntök rá egy fél pohár vizet és előbb a bőrös oldalán, majd a másik oldalon párolom. Hozzáteszem a koktélparadicsomokat.

    A sütést itt félbe kellett szakítanom, mert beállított a feleségem egy nagy vödör eperrel. Tudtam, hogy megint lekvárfőzés lesz, mert az üvegek már ki voltak készítve. Így az első adagot ebben az állapotban fogyasztottam el. A spárgákra nyomtam kevés majonézt.

    Ma végre be tudtam fejezni a sütést, még 15 percig grilleztem a combokat, kiegészítve   2 db paradicsommal és 1 db csípős hegyes paprikával, a combokra pedig tettem 1-1 tk vajat. Tálaláskor pedig még chili paprika is került rá.

    Mondanom sem kell ez a verzió jobban megnyerte a tetszésem.






    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése