HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. augusztus 11., kedd

Pulykanyakleves zöldségesen metélttésztával

Pulykanyakleves zöldségesen metélttésztával


Egyik kedvenc levesem, gyakran készítem, recept van már több is. Ebbe most óriási nyak, némi zöldség  került és levestésztát főztem bele.  Jó csípős lett, mivel én úgy szeretem. Persze aki nem rajong az erős ételért, az óvatosan bánjon a chilivel és  a fűszerek mennyiségével.

 Hozzávalók:
  • 2 db nagy pulykanyak (kb 35 dkg)
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyem-
    gyökér
  • 0,5 kicsi zeller
  • 2 szál zellerlevél
  • 1 db csípős hegyes zöldpaprika
  • 2 db chilipaprika
  • 1 db paradicsom
  • 1 db szárnyas leveskocka
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • 6 dl víz 
  • 1 marék levestészta

Elkészítés:

A répát, petrezselyemgyökeret, zellert megpucolom, darabolom.  A paprikát szeletelem. A hagymákat aprítom. A paradicsomot négybevágom.

Egy fazékba beleteszem a nyakat és a zöldségeket, fűszerezem, s addig főzöm, míg a hús már csaknem puha.  Ekkor beleteszem a tésztát.

Tálaláskor szedek a levesből, beleteszek egy nyakat, s egy chhilipaprikát.

Én a húst a levessel együtt fogyasztottam, de aki akarja, az eheti külön is - a leves után - mustárral, tormával és kenyérrel.


P.S. A Hírkereső 2015.08.25. Gastro Napi Top-jában:
10. Pulykanyakleves zöldségesen metélttésztával(Mindmegette)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése