HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. január 11., szombat

Vörösboros lencsegulyás füstölt tarjával, kolbásszal, nokedlivel

Vörösboros lencsegulyás füstölt tarjával, kolbásszal,  nokedlivel

Mert nem csak babgulyás van.

Hozzávalók :
  • 1 bögre (kb. 20 dkg) lencse
  • 1 db kicsi vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyem gyökér 
  • 1 szelet karalábé
  • 1 szelet zeller
  • 5 szál zeller levél
  • 5 szál petrezselyem
  • 1 db paradicsom
  • fél csípős hegyes zöldpaprika
  • 2 db chili 
  • 1 db babérlevél
  • 5 dkg kolozsvári szalonna
  • 10 dkg főtt füstölt sertés tarja
  • 1 szál csabai kolbász (20 dkg)
  • olívaolaj
  • 1/2 citrom
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek liszt
  • 1 dl vörösbor 
  • őrölt fekete bors
  • őrölt pirospaprika
  • köménymag
  • 1 db tojás
  • 4 fakanálnyi liszt
  • víz
Elkészítés:

A lencsét előző este válogatás, mosás után beáztatom. Másnap a hagymákat aprítom, a répát, a gyökeret, a paprikát, paradicsomot karikázom, a karalábét és a zellert darabolom, a zeller és petrezselyemlevelet aprítom.

A kolozsvári szalonnát kevés olajon megpirítom. Ennek zsírjában megdinsztelem előbb a hagymát, majd a zöldségeket. Ráöntöm a lencsét az áztató vizével, s még öntök hozzá. Belerakom a babérlevelet, fűszerezem.

Kockára vágom a tarját, s felkarikázom a kolbászt. Összekeverem a nokedli tésztáját

45 perc főzés után beleöntöm a bort, facsarok bele citromot, szórok rá egy kanálnyi lisztet, s belekeverek másfél dl tejfölt. Végül beleszaggatom a nokedlit. 

Tálaláskor teszek rá tejfölt és petrezselyemlevelet.




2 megjegyzés:

  1. nagyon jól hangzik,tuti szeretem!!! :)

    VálaszTörlés
  2. A lencsét szeretjük és nemcsak újév napján. Készítem is a téli időszakban. De ennyi, és szokatlan hozzávalóval még nem készítettem... Biztos finom annak, aki így szereti.
    Más: Látom, hogy ott vagy az Összes Recept gyűjtőoldalon. A napokban kerestek meg engem is, hogy szeretnének betenni az oldalukra. Nemet mondtam, és megírtam nekik, hogy miért. Már nem érdekelnek a gyűjtőoldalak, azt a hármat sem nézem ahol még ott vagyok, sőt blogokat is nagyon keveset. Megnéztem az oldalukat és egyáltalán nem tetszik, hogy versenyeztetik a gasztroblogokat. A versengést minden téren mindig utáltam. Ennél a témánál maradva, ezért nem jelentkezek soha szakácsversenyekre sem.

    VálaszTörlés