HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. december 7., vasárnap

Húsleves kacsa farhátból és nyakból grízgaluskával

Húsleves kacsa farhátból és nyakból grízgaluskával

A múltkor annyira finom lett a farhátból főzött leves, hogy meg kellett ismételni, de ezúttal nyak is került bele és tészta helyett galuskát főztem hozzá.

Hozzávalók :
  • 1 db kacsafarhát
  • 2 db kacsanyak
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db petrezselyem-
    gyökér
  • 1  fej  zeller
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 3 db chili
  • 1 db paradicsom
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • zellerlevél
  • petrezselyemlevél
  • egész fekete bors 
  • 1 db zöldségleves kocka
  • őrölt fekete bors
  • 3 ek búzadara (gríz)
  • 1 db tojás
Elkészítés: 

A farhátat kettévágom, a nyakakat egyben hagyom. A csontos húst beteszem egy fazékba, fűszerezem, belemorzsolom a leveskockát, felöntöm vízzel.

Amíg a hús fő, elkészítem a galuskát és felvágom a zöldségeket.

A galuskához a tojást felverem, hozzáadom a grízt, sózom, összekeverem, ha túl sűrű, adok hozzá egy kevés levest.

A leveshez adom a zöldségeket.

Amikor a hús és a zöldségek is puhák már, kanállal beleszaggatom a galuskákat. Rövid idő elteltével tálalok.

A levesből merek, szedek hozzá két darab galuskát, teszek rá zellerlevelet és chilipaprikát.

Én még megszórtam borssal, pirospaprikával, s rávágtam egy chilit.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése