HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2017. február 18., szombat

Februári sertés kocsonya

Februári sertés kocsonya


Ha lassan is, de kezd enyhülni az idő. Bár éjszaka még fagy, napközben már 0 C fok fölé kúszik a hőmérő. Itt az ideje egy utolsó finom kocsonyának. A hírekben láttam, hogy Miskolcon is zajlik a kocsonya fesztivál. Nos, az én kocsonyám így készült.


Hozzávalók :

  • 2 db kisebb sertésláb
  • 25 dkg csülök
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 szál petrezselyem-gyökér
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 db chilipaprika
  • egész fekete bors
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős fűszerpaprika
  • 1db citrom
  • 1,2 l víz
  • 4 db chilipaprika díszítéshez 
  • chiliszósz

Elkészítés:

A húsokat alaposan megmosom, majd 1,2 l vízben felteszem főni. Lassú tűzön forralásig főzöm. A habját leszedem, majd beleteszem a felszeletelt zöldségeket, fűszerezem. Addig főzöm, míg a hús megpuhul.

A húsokat leszedem a csontról, négy tálban, illetve tányérban elosztom, mellé a zöldségeket és szeletelt citromot. Merek rá levest. Majd beteszem a kamrába, hogy megdermedjen. (Van, aki a zsírt leszedi róla, én szeretem a jó füstös ízű zsírt a tetején. Vállalom, hogy nem annyira fotogén a kocsonya, mint az átlátszó.)

Fogyasztáskor facsarok rá citromot, locsolok rá chiliszószt,  szórok rá pirospaprikát, s díszítem egy chilivel. Barnakenyérrel és vörösborral fogyasztom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése