HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. július 3., vasárnap

Fehérboros, tejszínes kakukkfüves csirkecomb rozmaringos sült újkrumplival, tejfölös uborkasalátával

Fehérboros, tejszínes kakukkfüves csirkecomb rozmaringos vajas sült újkrumplival, tejfölös uborkasalátával

Eredetileg gombaszószt akartam készíteni, de amikor a végén emeltem a hőt, hogy szép színt kapjanak a combok, néhány perc alatt elforrt a szaft. Szósz ugyan nem lett, de a combok íze csodás lett.

Hozzávalók:

  • 3 db csirkecomb (1,1 kg)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 6 gomba törzse
  • 6 szál kakukkfű
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • 3 ek olívaolaj
  • 2 dl szárnyas alaplé
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1 dl fehérbor
  • 9 db újkrumpli (kb. 0,5 kg)
  • 4 szál rozmaring
  • 1 ek vaj
  • 1 tk olívaolaj
  • 4 db uborka
  • bazsalikomos  fehérborecet
  • extraszűz olívaolaj
  • 1 dl tejföl

  • Elkészítés:

    A krumplikat beáztatom, megkaparom, megmosom, sós vízben előfőzöm.

    A combokat serpenyőbe rakom, sózom, borsozom, szórok rá paprikát, locsolok rá olívaolajat.
    Mindkét oldalon 5-5 percig sütöm. Ráöntöm a szárnyas alaplevet, 25 perc után megfordítom, ráteszem a közben felkarikázott gombát, aprított fokhagymát, s ráöntöm a tejszínt és a bort.

    A krumplikat serpenyőbe rakom, s olvasztott  olívaolaj-vaj keverékén megsütöm. Félidőben szórtam rá rozmaringot a száraik nélkül.

    Elkészítettem a felszeletelt uborkákból a bazsalikomos fehérborecettel, olívaolajjal, sóval, borssal ízesített salátát. Kanalaztam rá tejfölt, s szórtam rá piros paprikát.

    A végén a combokat bőrös felükkel el lefelé - magasabb hőfokon - még 5 percig pirítom.

    Tálaláskor szedek a tányérra egy combot, rakok mellé krumplit.






    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése