HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. április 5., szombat

Epres/szamócás, eperlikőrös tiramisu

Epres/szamócás, eperlikőrös tiramisu

Hasonlót már készítettem, de ezúttal mascarponéval is dúsítottam.  A likőr sajátkészítésű.

Hozzávalók :
  • 25 dkg földi eper (szamóca)
  • 30 dkg mascarpone
  • 60 dkg epres joghurt
  • 12 db (kb. 6 dkg) baba piskóta
  • 5cl eperlikőr
  • habtejszín
Elkészítés:

A piskótákat lerakom két  üveg tálba. meglocsolom az eperlikőrrel, teszek rá kettő-kettő  félbevágott epret, kanalazok rá mascarponét, majd epres joghurtot. Teszek mindegyik tál tetejére 2-2 epret.

Beteszem a hűtőbe. Fogyasztás előtt nyomok rá habtejszínt.




Ezzel a desszerttel a feleségemnek, akinek most volt a születésnapja,  és a lányomnak, aki most jött haza, kívántam kedveskedni. Nem jött be.

A feleségem csak úgy elutasította, a lányom pedig azért, mert nem laktóz mentes. (A mascarpone valóban tartalmazhat laktózt, de ebben a desszertben az minimális. Bármit eszik, abban biztos több a laktóz.)

Rendben. Ez volt az utolsó alkalom, hogy bármivel a kedvükben akartam járni. A desszertet majd megeszem én!

3 megjegyzés: